Łódzki Rower Aglomeracyjny w Łodzi

Łódzki Rower Aglomeracyjny w Łodzi

train-iconUrząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dostarczenie i obsługę sieci stacji roweru publicznego do wybranych miast aglomeracji. Kilkanaście z nich trafi do naszego miasta - oto lokalizacje

O korzyściach z łączenia kolei i systemu rowerów pisaliśmy w osobnym artykule (kliknij).

26 stycznia na specjalnej konferencji prasowej marszałek województwa ogłosił rozpisanie przetargu. Stacji systemu roweru publicznego ma być w sumie 125 a w nich 1002 rowery. Oprócz tego wybudowanych będzie 15 parkingów na rowery prywatne (żaden z nich nie pojawi się w Łodzi), każdy z nich składać się będzie z 6 u-kształnych stojaków, a obok pojawi się stacja naprawcza. Stacje roweru publicznego trafią do róznych miast województwa, a pilotażowy projekt zakłada że szkieletem dla wyznaczenia miejscowości będzie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. 

Zebraliśmy w sumie dziesięciu partnerów – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Chętnych było więcej, ale traktujemy ten projekt jako pilotaż.

Przetarg został ogłoszony w ubiegłym tygodniu, otwarcie ofert ma nastąpić 13 marca.

Dodatkowe 14 stacji pojawi się też w Łodzi. Nie wiadomo, czy będą w pełni kompatybilne z Łódzkim Rowerem Publicznym. Jak informuje Teresa Woźniak, dyrektor departamentu infrastruktury Urzędu marszałkowskiego, jeśli wybrana zostanie firma, która zaoferuje rowery czwartej generacji, to nie będzie problemu ze zgraniem ich z ŁRP. Jeśli natomiast wybrane zostaną rowery trzeciej generacji, usługodawcy będą musieli zastanowić się, jak uniknąć problemów z kompatybilnością. Jaka jeszcze jest różnica między generacjami rowerów? – Byłoby dobrze, gdyby zamówione pojazdy były rowerami czwartej, czyli najnowszej generacji, które umożliwiają lokalizację roweru korzystając z GPS nawet bez odstawiania go do stacji rowerowej – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Chcemy, żeby to były rowery całoroczne z możliwością korzystania z nich także zimą.

Gdzie w Łodzi pojawią się nowe stacje rowerów publicznych? Przy wszystkich istniejących stacjach przy których zatrzymuje się Łódzka Kolej Aglomeracyjna. 

LodzkiRowerAglomeracyjny2018mapaLodz 

W samej Łodzi powstanie 14 stacji rowerowych w okolicach dworców kolejowych przy ulicach:

1) 11 Listopada (Radogoszcz) 
2) Sikorskiego (Arturówek) 
3) Inflanckiej (Marysin)
4) Pomorskiej (Stoki)
5) Nowogrodzkiej (Niciarniana)
6) 
Szaniawskiego (Łódź Andrzejów)
7) 
Dąbrowskiego (Dąbrowa)
8) 
Kilińskiego (Chojny)
9) 
Pabianickiej (Pabianicka)
10) 
Sanitariuszek (Lublinek)

Stacje te zostaną "uwolnione" aby móc je przestawić w inne miejsca Łodzi
29) Rodziny Poznańskich (Fabryczna)
39) 
Maszynowej (Widzew)
14) 
Wielkopolskiej (Żabieniec)
.) al. Unii Lubelskiej (Kaliska)

Według rozstrzygniętego przetargu, nowy system ma być kompatybilny z istniejącym w Łodzi systemem. Oznacza to tyle, że dotychczasowi użytkownicy ŁRP będą z tego samego konta mogli korzystać z rowerów publicznych rozlokowanych w miastach województwa łódzkiego, a także tych 14 nowych w Łodzi. Pozwala to także na szukanie 4 nowych lokalizacji, które zostaną "uwolnione" z dotychczasowych stacji (w ich miejsce postawione będą "wojewódzkie"). 

MAPA ŁRP-2018

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow