Po kontrapasie

Na kontrapasie

Lepiej jechać mało ruchliwą ulicą pod prąd, niż ruchliwą zgodnie z kierunkiem jazdy samochodów. Jak poruszać się po kontrapasie

Dlatego w wielu miastach Europy (w Polsce też - m.in. w Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie) udostępnia się dla rowerzystów jednokierunkowe drogi w obu kierunkach. Dzięki temu rowerzyści częściej wybierają ulice z mniejszym ruchem samochodowym. Takie udogodnienie tworzy się za pomocą umieszczenia pod znakiem B-2 "zakaz wjazdu" tabliczki T-22 "nie dotyczy rowerów" oraz niekiedy dodatkowo za pomocą wymalowania kontrapasów. 

http://www.youtube.com/watch?v=gtxJ9BVKSMQ

Przypominamy jak należy korzystać z kontrapasa rowerowego. Jest on JEDNOKIERUNKOWYM pasem przeznaczonym dla ruchu rowerów. Jazda nim rowerem w kierunku w jakim poruszają się samochody jest niedopuszczalna. 

 

W Łodzi funkcjonują kontrapasy: 

  1. W ulicy Wólczańskiej
  2. W ulicy POW
  3. W ulicy Zamenhofa definitywnie zlikwidowany 6 sierpnia 2013 (bo po modernizacji ul. Piotrkowskiej, było za mało miejsca na wlocie)

 

Rowerowa Łódź Menu

Aktualności

Rowerowy budżet obywatelski

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow