Po kontrapasie

Na kontrapasie

Lepiej jechać mało ruchliwą ulicą pod prąd, niż ruchliwą zgodnie z kierunkiem jazdy samochodów. Jak poruszać się po kontrapasie

Dlatego w wielu miastach Europy (w Polsce też - m.in. w Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie) udostępnia się dla rowerzystów jednokierunkowe drogi w obu kierunkach. Dzięki temu rowerzyści częściej wybierają ulice z mniejszym ruchem samochodowym. Takie udogodnienie tworzy się za pomocą umieszczenia pod znakiem B-2 "zakaz wjazdu" tabliczki T-22 "nie dotyczy rowerów" oraz niekiedy dodatkowo za pomocą wymalowania kontrapasów. 

http://www.youtube.com/watch?v=gtxJ9BVKSMQ

Przypominamy jak należy korzystać z kontrapasa rowerowego. Jest on JEDNOKIERUNKOWYM pasem przeznaczonym dla ruchu rowerów. Jazda nim rowerem w kierunku w jakim poruszają się samochody jest niedopuszczalna. 

 

W Łodzi funkcjonują kontrapasy: 

  1. W ulicy Wólczańskiej
  2. W ulicy POW
  3. W ulicy Zamenhofa definitywnie zlikwidowany 6 sierpnia 2013 (bo po modernizacji ul. Piotrkowskiej, było za mało miejsca na wlocie)

 

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow