Trwająca od sierpnia 2018 roku budowa chyba ma się już ku końcowi. Zlokalizowany przy ul. Zachodniej park maszynowy i składowisko surowców, właśnie przeszedł do historii. Czy doczekamy się końca?
Brakujący budowany odcinek znajduje się pomiędzy ul. Stefana a rozwidleniem ul. Zgierskiej i Zachodniej. Skrzyżowanie ze Stefana chyba czeka już tylko na ostateczną warstwę asfaltu i namalowanie znaków poziomych.
Kierując się w stronę południową (do centrum) wszystko jest niemal gotowa na finalną warstwę asfaltu i malowanie.
Gotowe są już wyjazdy z bram i chodniki.
Na wysokości dawnego Urzędu Stanu Cywilnego widoczne jest falowanie na wjazdach. Niemniej wykonane prawidłowo przez co nie będą odczuwalne podczas jazdy rowerem.
Na wysokości ABC i skrzyżowania z ul. Goplańską już niemal wszystko gotowe.
Przy aptece brakuje jeszcze finalnej warstwy asfaltu. Tutaj zaszły największe zmiany - przypomnijmy, że kiedyś były tu 4 pasy ruchu, teraz są 3 i dzięki temu miejsce na drogę dla rowerów i nowy chodnik.
Dojeżdżamy do skrzyżowania z ul. Dolną. Jak już informowaliśmy, Zarząd Inwestycji Miejskich nie dostarczył zgód od PGE na wykonanie tego przejazdu.
A chodzi o ten mały kawałek tuż za skrzyżowanie! Gdyż tu za torowiskiem jest już wszystko przygotowane na wylanie warstwy bitumicznej.
W miejscu budowanej drogi dla rowerów wcześniej stało kilka stojaków na rowery. Ale widać jest zapotrzebowanie a będzie jeszcze większe. Zwróciliśmy się do ZDiT o relakację stojaków tuż obok.
Warstwa asfaltowa dociągnięta jest już do niemal samego przejazdu i przejścia na drugą stronę Zgierskiej przy Targowisku.
Przejazd dla rowerów przez rozwidlenie Zgierskiej. Skorzystają także piesi którym przy okazji zbudowano nowy chodnik wraz z przejściem przez jezdnię.
Na placu przy Zachodniej od początku budowy drogi istniał plac na którym gromadzone były maszyny i surowce do budowy drogi dla rowerów. Prowadził do niego wjazd przerywający ciągłość drogi i chodnika. Jego likwidacja zwiastuje rychły koniec budowy!
W miejsce przy jezdni wsadzono już nowe drzew, jest już podłoże pod asfalt drogi dla rowerów oraz chodnik. Czyżby koniec budowy zbiegło się z terminem Tour de Pologne 2020?
{hb}