Budowa stadionu Widzewa to także kolosalna inwestycja drogowa dookoła nowego budynku. Miasto na ten cel wydało kilkadziesiąt milionów złotych. Dla rowerzystów nowość - punkt do teleportacji

O sytuacji jaka może się wydarzyć przy budowie układu drogowego dookoła stadionu Widzewa Łódź, pisaliśmy w osobnym artykule we wrześniu 2016. No i niestety, nasze obawy się spełniły. Jednak wykonawca dorzucił jeszcze coś od siebie. 

Pomiędzy ul. Sępią a Widzewską - dokumntacja projektowaPomiędzy ul. Sępią a Widzewską - dokumntacja projektowa

Kolorem czarnym asfaltowa droga dla rowerów. Zielonym istniejący od lat ciąg pieszo-rowerowy Kolorem czarnym asfaltowa droga dla rowerów. Zielonym istniejący od lat ciąg pieszo-rowerowy

Ktoś może powiedzieć, że może mieli problemy z własnością działek, albo przestrzeni było za mało. A w ostateczności to rowerem można przejechać po innej nawierzchni. Otóż nie jest to takie proste, o czym przekona się każdy go przejrzy poniższe fotografie. 

Skrzyżowanie Piłsudskiego z Sępią jest tym miejscem, do którego dochodzi od zachodu (od strony stadionu) droga dla rowerów. 

Jak widać, przejście dla pieszych przez tę małą uliczkę, odciągnięto od skrzyżowania.Jak widać, przejście dla pieszych przez tę małą uliczkę, odciągnięto od skrzyżowania.

I żeby kogoś nie kusiło aby sobie skracać drogę albo rowerem pojechać prosto... krawężnik.I żeby kogoś nie kusiło aby sobie skracać drogę albo rowerem pojechać prosto... krawężnik.

Może ktoś uznał, że to za mała przestrzeń aby zbudować drogę dla rowerów?Może ktoś uznał, że to za mała przestrzeń aby zbudować drogę dla rowerów?

A tutaj mamy rozpoczynającą się asfaltową drogę dla rowerów. A tutaj mamy rozpoczynającą się asfaltową drogę dla rowerów.

Żeby was przypadkiem nie kusiło aby wjechać na tę drogę dla rowerów!Żeby was przypadkiem nie kusiło aby wjechać na tę drogę dla rowerów!

Żeby nie było wątpliwości, to jest ciąg pieszo-rowerowy. A kto ma oznaczony wyjazd?Żeby nie było wątpliwości, to jest ciąg pieszo-rowerowy. A kto ma oznaczony wyjazd?

Już przy stadionie także jest ciąg pieszo-rowerowy. Naprawdę nie było miejsca na separowaną drogę dla rowerów?Już przy stadionie także jest ciąg pieszo-rowerowy. Naprawdę nie było miejsca na separowaną drogę dla rowerów?

Po lewej 4 pasy ruchu dla aut. Po prawej parking dla aut. Piesi i rowerzyści po środku razem Po lewej 4 pasy ruchu dla aut. Po prawej parking dla aut. Piesi i rowerzyści po środku razem 

Dopiero przed skrzyżowaniem z ul. Tunelową następuje rozdział rowerzystów i pieszychDopiero przed skrzyżowaniem z ul. Tunelową następuje rozdział rowerzystów i pieszych

Mało miejsca aby zbudować drogę dla rowerów. Prawda?Mało miejsca aby zbudować drogę dla rowerów. Prawda?

2 metry szerokości - minimalna szerokość 2 metry szerokości - minimalna szerokość

Skrzyżowanie z ul. Niciarnianą. Skrzyżowanie z ul. Niciarnianą.

Sygnalizowaliśmy Zarządowi Inwestycji Miejskich o tym problemie. Jak widać, zbagatelizowano sprawę.

AKTUALIZACJA

Układ drogowy niemal jest ukończony. Po naszych interwencjach w Biurze Inżyniera Miasta jak i Zarządzie Dróg i Transportu dokonano zmian w oznakowaniu pionowym i poziomy. Niestety, to co zostało zbudowane nie przystaje do bezpiecznej jazdy rowerem. 

Przed samym stadionem, jadąc w stronę skrzyżowania z ul. Niciarnianą, wcale nie jest lepiej. 

Brawa dla urzędników! 

{hb}