Podsumowanie

14 z 21 zamówionych przejazdów

altW tym roku miało powstać 21 nowych skrzyżowań rowerowych. Powstały po terminie i nie wszystkie. Oto podsumowanie

Kiedy pod koniec sierpnia ZDiT podpisywał umowę z firmą Strabag, obawialiśmy się, że realizacja skrzyżowań ma nastąpić jesienią i większość rowerzystów skorzysta z tych udogodnień dopiero w przyszłym sezonie. Ale tego, że i tak bardzo odległego terminu nie da się dotrzymać, nie chcieliśmy nawet dopuszczać do myśli! 

Na czas nie był gotowy ani jeden przejazd. Ponoć powodem opóźnień były jakieś komplikacje ze strony policji, która nie chciała się zgodzić na nową organizację ruchu. Opóźnienia były na wszystkich realizacjach, nawet tych których wykonanie wydawała się banalnie prosta! W przynajmniej jednym (11 Listopada/Włókniarzy) ze znanych nam przypadków, policja zażądała ustawienia sygnalizacji świetlnej, mimo że w pierwotnym projekcie jej nie było. 

Po podpisaniu umowy wykonawca (Strabag) miała na wykonanie prac odpowiednio: 

Ponieważ na większości skrzyżowań dokonano zmian w stosunku do pierwotnej dokumentacji projektowej, a także nie zbudowano wszystkich zamawianych elementów: wydano na ten cel: *na przejazdy z sygnalizacją świetlną - 2 288 987,61 zł oraz **na przejazdy bez sygnalizacji 255 607,19 zł.  
 
 

To skrzyżowania na których zamóiono zamontowanie sygnalizacji świetlnej. Wykonawca miał na ukończenie ich 77 dni (do 12 listopada 2013). 

  1. al. Mickiewicza - ul. Łąkowa, - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową), wykonanie nie odbiega od projektu.
  2. ul. Konstantynowska - ul. Krakowska, - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową), wykonanie nie odbiega od projektu.
  3. al. Włókniarzy przy ul. Żubardzkiej, NIE zostało ukończone - sygnalizacja działa, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową), wykonanie nie odbiega od projektu. Jednak znaki pionowe nie są ustawione, zaś największe opóźnienia są po wschodniej stronie przejazdu, gdzie trzeba dokonać niwelacji poziomów wraz z podłączeniem do istniejącej tam drogi dla rowerów. 
  4. ul. Zgierska przy ul. Stefana,  - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową), przy czym brakuje malowania na ulicy Adwokackiej. 
    Niestety, wykonanie odbiega od projektu - zrezygnowano z przejazdów przez torowisko typu Strail.
  5. ul. Zgierska - ul. Julianowska,  - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione (choć stare sprzeczne znaki, nadal stoją), znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową).
    Niestety, wykonanie odbiega od projektu - zrezygnowano z przejazdów przez torowisko typu Strail.
  6. ul. Zachodnia przy C.H. Manufaktura - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową).
    Niestety, wykonanie odbiega od projektu - zrezygnowano z przejazdów przez torowisko typu Strail, zaś nawierzchnię wykonano z kostki brukowej.
  7. ul. Julianowska - ul. Żarnowcowej,  - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową), wykonanie nie odbiega od projektu.
  8. ul. Zgierska przy ul. Dolnej, - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową), wykonanie nie odbiega od projektu.
  9. ul. Kopcińskiego przy ul. Jaracza, - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową), wykonanie nie odbiega od projektu.
  10. ul. Wujaka przy ul. Puszkina, - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową), wykonanie nie odbiega od projektu.
  11. al. Włókniarzy przy ul. Lutomierskiej i Wielkopolskiej, - UKOŃCZONE - sygnalizacja działa, znaki pionowe ustawione (choć stare sprzeczne znaki, nadal stoją), znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową).
    Niestety, wykonanie odbiega od projektu - zrezygnowano z przejazdów przez torowisko typu Strail.
  12. ul. Sienkiewicza na przedłużeniu al. Schillera. NIC NIE ZOSTAŁO RUSZONE!

Skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej. Wykonawca miał na ich ukończenie 57 dni (do 22 października 2013). 

  1. ul. Nowomiejska na wysokości głównych alejek parku Staromiejskiego, -  NIE zostało ukończone: wykonanie niezgodne z projektem! Nadal brakuje znaków pionowych i poziomych.
  2. ul. Warszawska przy ul. Wycieczkowej, - UKOŃCZONE - znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową).
  3. al. Włókniarzy przy ul. 11 Listopada, -  NIE zostało ukończone: z niezrozumiałych powodów otwarcie przejazdu przesunięto na 2014 rok, a policja nakazała budowę sygnalizacji świetlnej
  4. skrzyżowanie ul. Dąbrowskiego i Lodowej, - NIE zostało ukończone: nie wiadomo kiedy i czy w ogóle zostanie utworzone
  5. ul. Transmisyjna przy ul. Rokicińskiej, - UKOŃCZONE - znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową).
  6. ul. Pomorska przy ul. Lumumby,  - UKOŃCZONE - znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową).
  7. ul. Lumumby przy ul. Pomorskiej,  - UKOŃCZONE - znaki pionowe ustawione, znaki poziome wymalowane (na wiosnę mają być poprawione farbą grubowarstwową).
  8. ul. Zgierska przy ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus, NIE zostało ukończone: brak znaków pionowych i poziomych
  9. ul. Źródłowa na połączeniu parku Helenów z parkiem Ocalałych. NIE zostało ukończone: brak znaków pionowych i poziomych
Dodatkowo
Niejako za bonus możemy uznać utworzenie przejazdu dla rowerów u zbiegu ul. Warszawskiej i ul. Łagiewnickiej. Mimo, że ZDiT posiadał dokumentację projektową dla tego przejazdu, zdecydowano się go nie umieszczać w powyższym przetargu. Powodem była przyszłoroczna perspektywa kompleksowej modernizacji całego ronda wraz z ul. Infancką. A mimo to pod koniec listopada wymalowano ten brakujący fragment drogi rowerowej. 

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow