Etap I gotowy

Rowerowa Rojna - etap I

alt

Jest już przejezdny pierwszy odcinek ul. Rojnej. Na całej długości jest droga dla rowerów - część jednokierunkowa

W minionym tygodniu otwarto z myślą o przywróceniu autobusów, jezdnię ul. Rojnej. Przy okazji otwarto pierwsze w Łodzi jednokierunkowe drogi dla rowerów. 

Nie tylko na filmie trzęsie... Ta droga nie jest wzorcem równości nawierzchni. A szkoda. 

http://www.youtube.com/watch?v=ojYfK5gihmY 

Na krańcówce autobusowej nie usunięto jeszcze znaku o końcu rowerówki

Dalej mamy fragment ciągu pieszo-rowerowego... wykonane niestety z płyt chodnikowych

Na szczęście taki stan jest tylko na jednym małym odcinku. Jak widać brakuje malowania - przy tej pogodzie raczej póki co go nie uświadczymy

Kawałek dalej kończy się ciąg pieszo-rowerowy i zaczyna dwukierunkowa droga dla rowerów

Granica jest aż za bardzo widoczna i odczuwalna

Autobusy już kursują, a rowerzyści korzystają z nowej rowerówki

Początkowo już na wysokości ul. Cebertowicza miała być droga dla rowerów po obu stronach, ale w końcu zdecydowano się na dwukierunkową po północnej stronie, zaś po południowej jest wykonany z płyt chodnikowych ciąg pieszo-rowerowy

Pozostałością po pierwotnych planach jest przejazd dla rowerów przez ul. Cebertowicza

Tutaj z drogi dwukierunkowej (200 cm szerokości) robią się dwie jednokierunkowe (150 cm każda)

Niestety, żadne znaki nie informują rowerzystę, że dalej będzie jechał pod prąd i nie wolno mu tędy jechać. Ponoć mają pojawić się jakieś malowania na asfalcie, ale to zapewne dopiero na wiosnę?

Rowerzystom pozostaje jazda na drugą stronę jezdni

Dość niezrozumiałe odgięcie droga dla rowerów na przejeździe przez ul. Chemiczną

Na kolejnym wyjeździe z marketu Tesco, nie zmieniono lokalizacji znaku A-7 (ustąp pierwszeństwa) - powinien stać przed przejazdem rowerówki

Skrzyżowanie z ul. Wici

i ul. Banachiewicza

Tak powinny wyglądać wjazdy do nieistniejących posesji (tego pojąć nie są w stanie budowlańcy trasy Górnej)

Niestety, i tutaj nie ustrzeżono się niedoróbek. Taki wysoki podłużny krawężnik może być niebezpieczny. Dla niewidomych jest już wbudowana granitowa opaska rozdzielająca chodnik od ddr.

A tak, gdzie z pewnością będzie sporo pieszych (peron przystanku autobusowego) nie ma granitowej opaski, za to są krawężniki o które można się wywrócić

A już kompletnie niezrozumiały jest taki przebieg chodnika - tędy mają chodzić piesi?

{hb}

 

Rowerowa Łódź Menu

Aktualności

Rowerowy budżet obywatelski

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Gadżety Rowerowej Łodzi

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow