Ponad rok trwają prace na skrzyżowaniu najdłuższej ulicy w Łodzi z ul. Edwarda. Powstaje rondo dookoła którego powstała separowana infrastruktura rowerowa

W maju 2022 informowaliśmy o przetargu na modernizację tego skrzyżowania. Teraz można już powiedzieć, że prace finiszują i widać docelowy układ drogowy, w tym rowerowy. 

Pomorska Edwarda SOR Niemniej cała infrastruktura rowerowa ogranicza się do tego, że kilkanaście metrów przed i kilkanaście metrów za skrzyżowaniem, odseparowano ruch rowerowy od samochodów. Tylko tyle. Nie zdecydowano się na podłączenie jakiejkolwiek pobliskiej ulicy. Zatem z punktu rowerowego ta modernizacja nie za wiele poprawiła, choć pewnie znajdą się tacy którzy stwierdzą że lubią sobie powstać na skrzyżowaniu i kontemplować widoki. 

A będzie gdzie przystanąć bo skrzyżowanie rozrosło się do dużych rozmiarów. ,

To czego należy żałować, to to że nie zdecydowano się pociągnąć separowanej drogi dla rowerów choćby w stronę najbliższych skrzyżowań tak aby mogli z niej skorzystać przynajmniej mieszkańcy okolicznych osiedli. W stronę zachodnią do ul. Szarotki, albo w stronę wschodnią do ul. Giewont. 

Tymczasem wzdłuż ul. Pomorskiej do ul. Giewont ułożony nowy chodnik. Jeśli kiedyś dojdzie do modernizacji ul. Pomorskiej pomiędzy tym skrzyżowaniem a ul. Arniki (gdzie powstaje separowana droga dla pieszych i rowerów), to jak urzędnicy zamierzają połączyć oba te odcinki skoro w miejsce rezerwy teraz kładzie się tylko chodnik? 
Pomorska EdwardaGiewont