W powstającym nowym układzie dróg dookoła dworca fabrycznego, uwzględniona została także ulica Tramwajowa. Powstaje tam droga dla rowerów. Nietypowa jak na nasze miasto

Ulica łącząca ul. Tuwima z ul. Narutowicza zamknięto na początku 2014 roku. Jej odbiór miał nastąpić do końca 2015... 

Tak ma wyglądać po ukończeniu. Widok od północy - skrzyżowania z ul. Narutowicza

Na całej długości zaplanowano drogi dla rowerów. Od północy włączyć się ma w park Staszica, dalej po wschodniej stronie jezdni (bliżej zajezdni MPK). I tak do skrzyżowania z ul. Węglową, wzdłuż które także poprowadzono drogę dla rowerów w kierunku dworca fabrycznego. 

Widok na ulicę Węglową od strony ul.Tramwajowej

Jednak to co jest nowością w naszym mieście, to przebieg drogi dla rowerów pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Węglową a ul. Tuwima. Po obu stronach jezdni zaplanowano jednokierunkowe drogi dla rowerów. Ale to co najlepsze znajduje się przed skrzyżowaniem z ul. Tuwima. 

W dalszym planie widać wiadukt - kiedyś kolejowy, teraz zbudowany na nowo dla samochodów.

Wyjazd z jednokierunkowej ddr w kierunku południowym Wjazd na ddr w kierunku północnym

Takie rozwiązanie pozwoli bezpiecznie włączyć się do ruchu z drogi dla rowerów wprost z jezdni - ale tylko rowerzystom

Dokumentacja projektowa wygląda następująco 
Skrzyżowanie z ul. Narutowicza. Połączenie z parkiem Staszica

Na wysokości zajezdni MPK droga dla rowerów tylko po wschodniej stronie

Skrzyżowanie z ul. Węglową (przy której także będzie DDR) i rozwidlenie na na południe na dwie jednokierunkowe DDR

Na południu skrzyżowanie z ul. Tuwima i prezentowane powyżej na fotografiach włączenia DDR z jezdnią

AKTUALIZACJA 19 VI 2016
Pojawił się asfalt od Tuwima do Węglowej

Górą idzie nowa ul. Węglowa

Na górze nowa ul. Węglowa także z drogą dla rowerów

Projektanci w ten sposób zorganizowali połączenie dwóch krzyżujących się dróg dla rowerów Obok schodów jest i widna...

Jednokierunkowe ddr Po obu stronach Tramwajowej od Węglowej do Tuwima

 

{hb}