Przykład braku planowania

Ulica AK to przykład braku planowania

facepalmicW zeszłym roku ZDiT wyremontował ul. Armii Krajowej (północny odcinek), zbudowano drogę dla rowerów kończącą się w idiotyczny sposób. Czy w ramach trwającej budowy trasy W-Z pomyślano o rozwiązaniu tego problemu?

Rowerzyści jadący drogą dla rowerów wzdłuż ul. AK (na południe) dojeżdżają do ślepej kiszkiHistorię modernizacji ul. Armii Krajowej na Retkini opisaliśmy w osobnym artykule (kliknij), w skrócie: na osiedlowej ulicy odseparowano drogę dla rowerów, bez pomysłu i bez zakończenia. A znaki nakazują korzystanie z tej śmieszki. 

Jednak mleko się już rozlało, zatem można by spodziewać się po Zarządzie Dróg i Transportu w Łodzi, że będzie starał się uratować sytuację. Bo i takie deklaracje publicznie składał (od 38 sekundy materiału z tvToya) 

Mamy początek 2015 roku i nikłą nadzieję
Wiemy już, że tegoroczny budżet na rowery nie wystarczy ani na rozpoczęcie modernizacji al. Wyszyńskiego ani nawet na zamówienie stosownej dokumentacji projektowej. Szansą na kontynuację jest wygrana w zeszłorocznym budżecie obywatelskim projektu modernizacji ul. AK na południe od al. Wyszyńskiego. W ramach tego projektu, ma pojawić się jakaś droga rowerowa po drugiej stronie skrzyżowania z al. Wyszyńskiego... 

 

Tylko aby to miało jakikolwiek znaczenie dla połączenia obu opisywanych odcinków, musi być jakieś fizyczne połączenie przez al. Wyszyńskiego. Tymczasem trwająca modernizacja trasy W-Z (za kilkaset milionów złotych) jest przeprowadzana w taki sposób, że nie daje szans na wytyczenie tam sensownego i bezpiecznego przejazdów dla rowerów. Ba! To jest inwestycja z pieniędzy unijnych, zatem przez kolejne 5 lat musi być zachowana w nienaruszalnych stanie (tzw. trwałość projektu). 

Rowerzysta w tym miejscu MUSI zejść z roweru. W takim celu buduje się te drogi dla rowerów, a nie po to aby upraszczać życie mieszkańcom jeżdżącym na rowerach?

Jadąc na północ także mamy problem - jak na to coś wjechać?

W tym roku ponoć ma być kontynuacja po drugiej stronie al. Wyszyńskiego - tylko jak niby się tam dostać jadąc rowerem?

Właśnie w ramach trasy W-Z remontowane jest przejście dla pieszych. NIKT nie pomyślał o rowerowym przejeździe Zrobiono jedynie przejście dla pieszych.

Nawet nie ma rezerwy - obniżonych krawężników, czy poprowadzenia sygnalizacji świetlnej.

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow