Aktualności

Plany ZDiT na 2013 rok

altMinął rok odkąd prezydent Łodzi zapowiedziała rozpoczęcie rowerowania Łodzi. ZDiT rozpisał przetargi na stworzenie projektów dróg rowerowych, a my zapytaliśmy co z tych projektów jest już gotowe

W styczniu 2012 roku Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowych dróg rowerowych w Łodzi (kliknij). Wówczas Witek Kopeć pełnomocnik prezydenta do spraw polityki rowerowej mówił - Zamówienie to jest bez precedensu w historii rozwoju transportu w naszym mieście, gdyż po raz pierwszy ogłoszono gotowość zaprojektowania dróg rowerowych o łącznej długości ponad 30 kmJuż na początku marca wyłoniono zwycięzców. Wykonawca poszczególnych projektów zobowiązany był wykonać każdą z części zamówienia od dnia zawarcia umowy do dnia 31 lipca 2012 roku. Umowę podzielono na 15 części. 

W tym miejscu warto przypomnieć, że proces powstawania drogi rowerowej jest dość żmudny i wymaga poświęcenia sporo czasu. Dla łatwiejszego zrozumienia pewien czas temu przygotowaliśmy specjalną infografikę (kliknij)

25 stycznia 2013 roku wysłaliśmy pismo do Zarządu Dróg i Transportu z prośbą o wyjaśnienie, które z części przetargu są już gotowe i w posiadaniu ZDiTu. Wczoraj (6 lutego) otrzymaliśmy odpowiedź. 

W posiadaniu ZDiT znajdują się projekty z części 1, 2 i 4.

Część 1 zamówienia: Opracowanie dokumentacji projektowych na przejazdy rowerowe wraz z sygnalizacją świetlną z brakującymi odcinkami dojazdowymi dróg rowerowych w następujących lokalizacjach:

    • a) al. Mickiewicza – ul. Łąkowa – wlot północny i zachodni 
    • b) ul. Konstantynowska – ul.  Krakowska – ul.  Krzemieniecka – wlot północny i wlot zachodni
    • c) al. Włókniarzy przy ul. Żubardzkiej – przejście wyizolowane
    • d) ul. Zgierska przy ul. Stefana – przejście wyizolowane
    • e) ul. Zgierska – ul. Julianowska – wlot południowy
    • f) ul. Łagiewnicka – ul. Julianowska – wlot południowy
    • g) ul. Zachodnia przy Manufakturze – przejście wyizolowane
    • h) ul. Julianowska przy Żarnowcowej - przejście wyizolowane
    • i) al. Mickiewicza – al. Kościuszki – wlot zachodni i wlot północny
    • j) ul. Zgierska przy ul. Dolnej wraz z łącznikiem do ślepej drogi z parkingiem znajdującej się przed rynkiem
    • k) ul. Kopcińskiego przy ul. Jaracza – wlot zachodni i wlot północny wraz z łącznikiem w kierunku ul. Matejki
    • l) ul. Wujaka przy ul. Puszkina – wlot wschodni
    • ł) al. Włókniarzy przy ul. Lutomierskiej i Wielkopolskiej – wlot północny
    • m) ul. Sienkiewicz na przedłużeniu al. Schillera – połączenie z parkiem Sienkiewicza

Część 2 zamówienia: Opracowanie dokumentacji projektowych na przejazdy rowerowe wraz z brakującymi odcinkami dojazdowymi dróg rowerowych w następujących lokalizacjach:

    • a) ul. Nowomiejska – przeprowadzenie drogi rowerowej przez ul. Nowomiejską na wysokości głównych alejek parkowych Parku Staromiejskiego 
    • b) ul. Warszawska przy ul. Wycieczkowej
    • c) al. Włókniarzy przy ul. 11 Listopada wraz z dojazdem od skrzyżowania ulic 11 Listopada i Niezapominajki
    • d) 2 przejazdy na skrzyżowaniu ulic Dąbrowskiego i Lodowej (w związku z tym, że droga rowerowa przechodzi tam z narożnika północno-zachodniego na południowo-wschodni)
    • e) przejazd przez ul. Transmisyjną przy Rokicińskiej
    • f) ul. Warszawska – ul. Łagiewnicka – wlot wschodni
    • g) ul. Pomorska przy ul. Lumumby – wlot wschodni
    • h) ul. Lumumby przy ul. Pomorskiej – wlot północny
    • i) ul. Zgierska przy ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus
    • j) ul. Źródłowa na połączeniu parku Helenów z parkiem Ocalałych

Część 4 zamówienia: Opracowanie dokumentacji projektowej na odcinek drogi rowerowej wzdłuż ulicy Aleksandrowskiej od ulicy Wareckiej do ulicy Szczecińskiej.

Pozostałe projekty, poza częścią 5 (zobacz pełną listę - kliknij), zostały złożone do Zespołu Uzgodnień Dokumentacji Projektowej w Łódzkim Ośrodku Geodezyjnym oraz są uzgadniane z gestorami. Cześć 5 to bardzo wyczekiwana droga rowerowa wzdłuż ulicy Rydza-Śmigłego od alei Piłsudskiego do ulicy Broniewskiego. 
Spytaliśmy także, kiedy ZDiT ustanowił ostateczny termin dostarczenia projektów. Okazuje się, że dla części 3, 5-9 i 11-15 - 28 lutego (w tym droga rowerowa, która została wskazana w konsultacjach jako priorytet), dla części 10 termin już minął i upłynął - 21 grudnia 2012 r.

To co wielu interesuje najbardziej - czyli co będzie realizowane w 2013 roku? 
Tutaj wiele zależy od władz Miasta. Czy pozwolą zwiększyć tegoroczny budżet rowerowy, o kwotę niewykorzystaną w 2012 roku. Sprawę opisywaliśmy w osobnym artykule (kliknij). 

http://www.youtube.com/watch?v=GJtd-vEXttc

1. Przy założeniu, że uda się w trakcie roku przesunąć na zadanie „Budowa układu dróg rowerowych na terenie miasta” środki w kwocie, o którą ZDiT wnioskował w 2012 r. jako środki niewygasające, ZDiT szacuje że całkowity budżet wystarczy na:

  1. budowę drogi rowerowej w al. Śmigłego-Rydza,
  2. budowę przejazdów dla rowerzystów, z sygnalizacją, w 13 lokalizacjach,
  3. budowę przejazdów dla rowerzystów, bez sygnalizacji, w 10 lokalizacjach,
  4. projekty dróg rowerowych zamówionych w 2013 r., inne opłaty.

2. Przy założeniu, że nie uda się w trakcie roku przesunąć na zadanie „Budowa układu dróg rowerowych na terenie miasta” kolejnych środków, ZDiT planuje że budżet w obecnej postaci wystarczy na:

  1. budowę drogi rowerowej w ulicach: Północnej, Źródłowej i Kopcińskiego, (projekt, który ZDiT miał otrzymać do 21 grudnia 2012)
  2. budowę przejazdów dla rowerzystów, z sygnalizacją, w 13 lokalizacjach,
  3. projekty dróg rowerowych zamówionych w 2013 r., inne opłaty

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow