Aktualności

Jest pierwszy kontrapas!

altPowstał pierwszy w mieście kontrapas rowerowy na ulicy Wólczańskiej

 

Dzięki staraniom pełnomocnika prezydenta Łodzi do spraw polityki rowerowej Witolda Kopcia, powstał pierwszy w Łodzi kontrapas. Planowane uruchomienie nowych elementów infrastruktury rowerowej jest na Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (16-22 września).

 

Pierwszy łódzki kontrapas wyznaczony jest po wschodniej stronie ulicy Wólczańskiej na odcinku pomiędzy ul. Próchnika a ul. Więckowskiego. W sumie ma on długość prawie 230 metrów.

Kontrapas to wydzielony pas jezdni ulicy jednokierunkowej, przeznaczony dla ruchu rowerowego w kierunku przeciwnym do obowiązującego pozostałe pojazdy. Kontrapasy rowerowe to sposób na uprzywilejowanie transportu niezmotoryzowanego w centrach miast. W Polsce prawdopodobnie pierwszym kontrapasem był kontrapas rowerowy wytyczony w 1993 r. w ul. Wronieckiej w Poznaniu. Kontrapasy są już m.in. w Gdańsku, Krakowie (od 2001 r.), Szczecinie (od 2010 r.), Warszawie (od 2006 r.) i Wrocławiu.

Ulice na których jeszcze pojawią się pierwsze w Łodzi kontrapasy:

  •     ul. Kowieńska (Karolew)
  •     ul. Grodzieńska (Karolew)
  •     ul. P.O.W. (pomiędzy ul. Jaracza a ul. Narutowicza)

Warto przy okazji przypomnieć jak korzysta sie z kontrapasów:


 

{hb}
{foto:Justyna Tomaszewska}

Media:
Dziennik Łódzki "Kontrowersyjne ścieżki rowerowe w Łodzi"
Gazeta Wyborcza "Rowerem pod prąd. Tylko czemu cykliści się nie cieszą?" 
Express Ilustrowany "Pierwszy kontrapas na Wólczańskiej"
MMŁódź "Kontrapas na Wólczańskiej. Urzędnicy testują kolejne rowerowe rozwiązanie"

 

 

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow