Aktualności

Parkowa pasowana

rowerowalodzNa ulicy Parkowej pojawiły się pasy ruchu dla rowerów. Jest to (niepełna) realizacja wygranego projektu z budżetu obywatelskiego 

W 2016 roku łodzianie kolejny raz poparli malowanie pasów ruchu dla rowerów na łódzkich ulicach. Jedną z nich miała być ulica Parkowa. Niestety, kolejny raz opieszałość urzędników Biura Inżyniera Miasta sprawiał, że uzgodnione na początku kwietnia 2017 projekty, są realizowane w połowie listopada. 

Co gorsze, urzędnicy kolejny raz nie dotrzymali uzgodnień i zamiast zlecić malowanie pasów na całej długości ulicy, zrobili najpierw przerwę na wysepkę przejścia dla pieszych, a w na najbardziej ruchliwym odcinku (gdzie pasów brakowało najbardziej) pozostawili ledwo widoczne sierżanty rowerowe. 

Oto fragment raportu podsumowującego trwające kilka tygodni (od grudnia do marca 2017) uzgodnienia - fragment treści dotyczącej ul. Parkowej: 

  • Parkowa (od Włókniarzy do Inżynierskiej – pasy po obu stronach) – w nowej siatce połączeń pojawia się linia autobusowa w jednym kierunku, od Włókniarzy na wschód, proponujemy zrezygnować z lewoskrętu jako sporadycznie używanego (...) oraz w miejscu niewystarczającej szerokości, poprowadzić pas tylko po jednej, południowej, stronie, a po drugiej sierżanty. (pas dla auta – 2,5 m, pas dla MPK – 3,25 m, pas rowerowy 1,5 – minimum szerokości to 8,75 m, powinniśmy jednak dążyć do normatywnych pasów). Należy również uwzględnić wyznaczenie miejsc postojowych w rejonie szkoły, od strony parku.

Tymczasem co otrzymaliśmy? 

Najpierw pod koniec września pojawiło się przejście dla pieszych, które oczywiście było tam wskazane. Niemniej przez jej parametry, zajęto przestrzeń planowaną pod pasy ruchu dla rowerów. 

W nocy z 16 na 17 listopada pojawiły się fragmenty pasów ruchu dla rowerów

Na skrzyżowaniu ul. Inżynierskiej i wjazdu do parku PoniatowskiegoNa skrzyżowaniu ul. Inżynierskiej i wjazdu do parku Poniatowskiego

Dalej w kierunku zachodnim, pasy rowerowe są w miejscu gdzie wcześniej były aż 3 pasy dla samochodów. Jednak urywają się na nowym przejściu dla pieszychDalej w kierunku zachodnim, pasy rowerowe są w miejscu gdzie wcześniej były aż 3 pasy dla samochodów. Jednak urywają się na nowym przejściu dla pieszych

Sporadycznie używany lewoskręt pozostał, co skutkuje brakiem ciągłości pasów ruchu dla rowerówSporadycznie używany lewoskręt pozostał, co skutkuje brakiem ciągłości pasów ruchu dla rowerów

Tuż przy skrzyżowaniu z ruchliwą al. Jana Pawła II pas jest, ale krótki i tylko po jednej stronie.Tuż przy skrzyżowaniu z ruchliwą al. Jana Pawła II pas jest, ale krótki i tylko po jednej stronie.

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow