Aktualności

Nowomiejska już nie dla rowerów

facepalmicMiało być tak pięknie, a przez decyzje urzędników Biura Inżyniera Miasta wyszło jak zwykle - bez sensu

Dotąd w pełni niezrealizowany projekt z 2013 roku.Park Staromiejski (nazywany potocznie parkiem śledzia) dzieli na dwie części ulica Nowomiejska. Biegnące przez środek obu części alejki parkowe dochodzą do jezdni ul. Nowomiejskiej i tam od zawsze był dylemat - można przejść na drugą stronę, czy można przejechać rowerem? 

Niemal dokładnie 4 lata temu połowicznie został ukończony przejazd dla rowerów (kliknij aby zobaczyć szczegóły). Z całej zaplanowanej przeprawy wyszły jedynie łagodniejsze łuki wjazdu z jezdni do parku, zaplanowanego malowania nie doczekaliśmy się nigdy. Wówczas realizację zablokowało dwóch panów - jeden urzędnik ze ZDiT, oraz opiniujący policjant z drogówki (obaj dzisiaj pracują w Biurze Inżyniera Miasta). W 2016 roku do budżetu obywatelskiego zgłoszony został wniosek o utworzenie w tym miejscu przejścia dla pieszych. Projekt zyskał akceptację i miał zostać wykonany. Jak zapewnia wnioskodawca projektu, przez cały czas przygotować, trwała wymiana pism z Zarządem Dróg i Transportu o to, aby przejście wymalować tak, aby nie uniemożliwiać przejazdu rowerem. Na dowód opublikował swoją wymianę korespondencji z urzędem: 

NowomiejskaBO

Z naszych informacji wynika, że taki projekt nawet powstał ale... i tu kolejny raz do działania weszli niezawodni urzędnicy Biura Inżyniera Miasta, którzy zasłynęli z wielu kontrowersyjnych pomysłów (zablokowanie utworzenia przejazdów na Bandurskiego) czy blokowanie utworzenia czegoś tak prostego na rondzie Korfantego (kliknij), aa swego czasu podobne przejścia były na ulicy Źródłowej (kliknij)

Projekt tak zmienili, że z w miejscu gdzie miała być możliwość przejechania rowerem, na całej szerokości nakazali wymalowanie przejścia dla pieszych. Efekt? Jadąc rowerem parkowymi alejkami w kierunku Manufaktury, nie mamy już możliwości jazdy. 

Przejście na całej szerokościPrzejście na całej szerokości

Pozostałości wjazdów utworzonych w 2013 roku. Teraz będą służyć jedynie skręcającym z jedni do parku.Pozostałości wjazdów utworzonych w 2013 roku. Teraz będą służyć jedynie skręcającym z jedni do parku.

Nowotwór utrudnia także służbom miejskim wyjazd z alejek parkowychNowotwór utrudnia także służbom miejskim wyjazd z alejek parkowych

AKTUALIZACJA 
Poniewasz sprawa ta zainteresowała także media (Gazeta Wyborcza 14 listopada), a także wielu mieszkańców zaczęło dopytywać o szczegóły tej kontrowersyjnej decyzji, wystąpiliśmy w trybie Dostępu do Informacji Publicznej do Zarządu Dróg i Transportu z prośbą o przesłanie szczegółów tego projektu. 
Z przesłanych dokumentów jasno widać, że projektanci ZDiT od początku chcieli zachować obok przejścia dla pieszych taką przestrzeń, aby umożliwoć rowerzystom swobodne przejeżdżanie pomiędzy dwiema częsciami parku. Dopiero ostateczne zatwierdzenia urzędnika Biura Inżyniera Miasta w sposób dosłowny przekreśliła to rozwiązanie, zmuszając do wymalowania zebry w taki sposób, aby swobodny przejazd był niemożliwy. 

Pierwotny projekt wykonany przez ZDiT zakładał zebrę szerokości 2,5 metraPierwotny projekt wykonany przez ZDiT zakładał zebrę szerokości 2,5 metra

Chcecie jednak poznać dane urzędnika Biura Inżyniera Miasta, który dosłownie przekreślił ten projekt z BO? 
Tutaj dokładnie widać co było zaplanowane i na co zostało zmienione. Tutaj dokładnie widać co było zaplanowane i na co zostało zmienione.

A gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości, czy przypadkiem urzędnik nie miał czegoś innego na myśli, oto ostateczny dowód. 

Zebra miała zostać poszerzona do 4 metrów - "na całej szerokości chodnika".Zebra miała zostać poszerzona do 4 metrów - "na całej szerokości chodnika".

 

 

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow