Aktualności

ZDiT nie wykonuje polecenia łodzian

interwencjaW zeszłorocznym głosowaniu budżetu obywatelskiego, ponad 9 tysięcy mieszkańców Łodzi powiedziało jasno - chcemy wymalowania 35 km pasów ruchu dla rowerów. ZDiT nic sobie z tego nie robi

Projekt - L0002 - "Miejsce roweru jest na jezdni – pasy rowerowe" zdobył w zeszłorocznym głosowaniu do budżetu obywatelskiego ponad 9 tysięcy głosów poparcia. W wyniku czego ZDiT miał wykonać
- W sumie 35 km łódzkich ulic. W tym 28,5 km pasów ruchu dla rowerów.
- Bez zmniejszania liczby pasów ruchu!
- Bez likwidowania miejsc parkingowych! A nawet dodatkowe miejsca dla kierowców.
- Poprawienie bezpieczeństwa!
- Wyposażenie ulic w tak zwane "sierżanty rowerowe" przypominające kierowcom o pozostawieniu miejsca rowerzystom, a rowerzystom że jeździ się po jezdni 

Czy władze miasta mogą sobie pozwolić na utracenie tak dużego poparcia?

Oto wykaz ulic, które miały zostać zmienione na początku 2016 roku: 
Wólczańska, Wydawnicza, Żeromskiego, 11 Listopada, al. Wyszyńskiego, Puszkina, Obywatelska, Łąkowa, Skłodowskiej-Curie, al. Waltera-Janke, Konstytucyjna, Narutowicza, Pankiewicza, Kaczeńcowa, Kusocińskiego, al. Kościuszki, Wróblewskiego, Kasprzaka, Gdańska, al. 1 Maja, Milionowa, Pomorska, Przędzalniana, Śląska, al. Unii, Strażacka.

Na podsumowaniu wyników zeszłorocznego BO zadeklarowano, że z uwagi na uruchomienie w 2016 roku systemu Łódzkiego Roweru Publicznego, projekt L0001 zostanie zrealizowany w pierwszym kwartale 2016 (dla przypomnienia: kwartał roku to jedna czwarta = w pierwszych trzech miesiącach).

Nadal się nic nie dzieje!
Tymczasem mamy niemal połowę lipca 2016, a jednostka która powinna wykonać polecenie łodzian, nawet jeszcze nie rozpoczęła procedury poszukiwania projektantów tych pasów. Bo zanim się wymaluje farbą pasy, trzeba je zaprojektować. Według naszej wiedzy zaciągniętej od praktykujących w tym temacie projektantów, taki proces może trwać nawet kilka tygodniu. Dopiero po zatwierdzeniu takich projektów, w ramach czego jest także uzyskanie stosownych opinii od policji, można zlecić wymalowanie znaków poziomych na jezdniach. 
Mimo dostarczenia przez Fundację Fenomen propozycji organizacji ruchu na al. 1 Maja, nawet tam nie przystąpiono do wykonywania prac. Dokumntacja projektowa warta kilkanaście tysięcy złotych, została przekazana do ZDiT bezpłatnie!

Problem dodatkowy
To nie jedyna przeszkoda na jaką napotyka ten projekt. Przez swój rozmiar i rozmach, wkracza także na ulice, które ZDiT planuje zmieniać w ulice ogrody, woonerfy albo jak w przypadku ronda Sybiraków - poddać gruntownej modernizacji. Tymczasem opinia publiczna nie wie nic! Nie wie nic wnioskodawca, z którym teoretycznie zgodnie z zasadami BO ZDiT winien konsultować modyfikacje projektu. 

Apelujemy 
Pani prezydent, radni przychylni budżetowi obywatelskiemu, prosimy o pilne zajęcie się tematem nierealizowania przez Zarząd Dróg i Transportu polecenia ponad 9 tysięcy mieszkańców Łodzi. Nawet jeśli wykonawcą ma być nowo powołany Zarząd Inwestycji Miejskich, to lada dzień minie dwusetny dzień roku! Tymczasem wykonanie tego projektu miało być ukończone w pierwszych stu!

AKTUALIZACJA
ZDiT ogłasza przetarg
26 lipca 2016 ogłoszono przetarg na wykonanie projektu, który łodzianie wybrali w głosowaniu. Naprawdę zachodzi pytanie, co urzędnicy robili przez ostatnie 8 miesięcy, skoro dopiero teraz został ogłoszony ów przetarg. Według specyfikacji zamówienia pasy mają pojawić się od daty podpisania umowy do 15.11.2016 r. Pasy mają pojawić się na nastepujących ulicach. 
Załącznik do przetargu

{hb}

Rowerowa Łódź Menu

Rowerowy budżet obywatelski

Vlog - 2 minuty o 2 kołach

Aktualności

Rowerem po Łodzi

Przepisy dla rowerzystów

Baza wiedzy

Nowe drogi

Infrastruktura

Pomysły, projekty

Interwencje

Powody korzystania

U innych

Porady prawnika

Rower publiczny

Ubezpieczenie roweru

Wspieraj nas za darmo!

Szkolenia dla rowerzystów

miasta-dla-rowerow